„Feuerstein – siekiantiems geresnių rezultatų“

Vienas geriausių kognityvinės srities psichologų, prof. R. Feuersteinas (1921-2014, Izraelis) sukūrė „Tarpininkavimo mokantis“ teoriją ir unikalią mokymo programą „Feuerstein instrumentinis praturtinimas“ (angl. Feuerstein Instrumental Enrichment) (FIE), kuri skirta didinti vaikų ir suaugusių mokymosi potencialą bei gerinti jų kognityvines funkcijas. Jau 50 metų pagal šią programą dirba daugiau nei 40 pasaulio valstybių. Daugybė mokslinių tyrimų patvirtino Feuersteino programos naudą ir teigiamą efektą.

 

Į būrelį kviečiami visi, kurie nori:

  • išmokti mokytis;
  • ugdyti pasitikėjimą savimi;
  • mažinti impulsyvumą;
  • lavinti strateginį bei kritinį mąstymą;
  • pagerinti susikaupimą ir pan.

 Būrelio metu licencijuota mokytoja dirbs su vaikais pagal FIE programą. Jos medžiaga yra suskirstyta į 14 instrumentų, kuriuos sudaro popieriaus ir pieštuko užduotys, nukreiptos į konkrečias kognityvines sritis, tokias kaip analitinis suvokimas, orientavimasis erdvėje ir laike, palyginimas, klasifikavimas ir kt. Užduočių sprendimui panaudojami loginiai, matematiniai, kalbiniai ir netgi emociniai įgūdžiai. 

Būrelio dalyviai – vaikai nuo 6 metų.

Užsiėmimus veda –  Ligita Pareigienė

Užsiėmimai vyks 2 kartus per savaitę studijoje „Laikas kartu“, adresu Laisvės pr.88, Vilnius arba šiose mokyklose:

  • Vilniaus Jeruzalės progimnazijoje,
  • Vilniaus „Gabijos“ progimnazijoje,
  • Vilniaus „Medeinos“ pradinėje mokykloje,
  • Vilniaus „Ryto“ progimnazijoje,
  • Vilniaus Baltupių progimnazijoje.

Registracija į būrelį ir daugiau informacijos tel, +370 699 43469, Ligita Pareigienė.

Daugiau informacijos apie Feuerstein institutą ir kognityvinį ugdymą – http://www.icelp.info/

  Kognityvinis ugdymas

Kognityvinės (pažintinės) funkcijos – tai žmogaus gebėjimas gauti, perdirbti, išlaikyti ir atgaminti tam tikrą informaciją. Šios funkcijos yra būtinos normaliam žmogaus funkcionavimui. Kognityvinėms funkcijoms priskiriama dėmesys, atmintis, nuosekli socialinė elgsena, planavimas, taip pat kalba, skaičiavimas, erdvinė dėmesio orientacija ir kita.

Kognityvinių funkcijų lavinimas būtinas norint kokybiškai gyventi, sėkmingai mokytis, efektyviai dirbti.

Profesorius R.Feuerstein, tikėdamas, kad žmogaus intelektas yra lankstus ir keičiamas, sukūrė instrumentus (pratybas), kurių pagalba galima tobulinti kognityvinius (pažintinius) gebėjimus.

Vaikai, tarpininkaujant mediatoriui, atlieka užduotis, kurios yra nukreiptos į tam tikras kognityvines funkcijas. Kognityvinio ugdymo pagalba vaikai:

  • Greičiau ir lengviau įsisavina informaciją;
  • Efektyviau planuoja savo laiką ir darbus;
  • Geba spręsti įvairias problemas;
  • Gerina ilgalaikę atmintį;
  • Labiau pasitiki savimi;
  • Geriau orientuojasi erdvėje ir laike;
  • Patiria mokymosi džiaugsmą.

Apie tai, kaip išugdyti kognityviniai gebėjimai gali padėti šių dienų moksleiviui, skaitykite čia – https://m.delfi.lt/gyvenimas/seima/article.php?id=85226599&fbclid=IwAR0VIp5feiiByXcyQNyGJW6hD2ZEa7bKQ9eW71zLSSGO2Wf6MhndcIhWBSs